något att skratta åt kanske ?!

Fick denna på min mejl av en vän - jag skratta hjärtligt =) 

å självklart skickade jag den vidare 

 

Badkars - testet


Under ett besök på ett mentalsjukhus

frågade jag psykiatriöverläkaren

hur man kan avgöra huruvida en patient borde

institutionaliseras eller inte.


- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten.

Sedan erbjuder vi patienten en tesked, en tekopp och en hink.

Han/hon ombeds att tömma badkaret.

- Jag förstår, sa jag,

en normal person skulle använda hinken för att

den är större än teskeden och koppen !


- Nej, svarade direktören,

en normal person skulle dra ur proppen -

önskar du en sängplats närmast fönstret ?


Tänker du skicka detta vidare, eller vill du ha sängen bredvid min ?

 

lämna ett avtryck
Follow NaLLe

lämna ett avtryck här:

Namn:
lämna kvar mitt namn ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0