en förklaring

tänkte skriva en förklaring till varför jag bojkottar hemtex 

 

så här ligger det till :

Jag var på hemtex med en kompis å hittade två kuddar som jag gillade 

å tänkte dem funkar till min soffa ju så när jag kom till kassan säger butiksbiträdet

det är ta 3 betala för 2 

åh jaha men då går jag å hämtar en till å springer snabbt å tar en

kommer tillbaka å ska betala hon slår in dessa tre kuddar plus en tekanna 

summan blir 347 kr 

NÄÄ det måste blivit nått fel säger min vän till kassörskan 

ja oj det stämmer ju säger hon å ska avbryta köpet 

å slår in den rätta summan

Kruxet är att när jag kommer hem å kollar min bank på internet nån dag senare 

inser jag att det där avbrutna köpet ändå dragits från mitt konto

HRM skumt avbryter man ett köp borde inte pengarna försvinna

men men jag ringer till dem å frågar efter kassörskan 

som oxå visar sig att det är butikschefen 

berättar det som hänt å hon ska givetvis kolla upp kvitton å liknanden

det går två dagar å hon ringer tillbaka 

säger att hon hittat kvitto på att hon gjort ett återköp å gett mig pengar kontant

NEJ säger jag, då hade jag ju aldrig ringt

å sagt nått om summan om jag fått dem i kontanter

Ja men enligt mina papper har du fått det kontant säger hon 

ja men jag har inte fått några pengar säger jag tillbaka 

då kommer hennes komentar 

du kanska har glömt att du har dem i plånboken 

ÄHH NÄÄ sånt glömmer man inte

jag var både arg å lessen över att hon ville få mig till att framstå som 

en ja vad vet jag

så jag slänger ur mig

att ja du kanske har glömt att du gav pengarna till nån annan 

nej kommer det från henne då, det vet jag att jag inte har gjort

Precis säger jag jag vet att jag inte har fått några pengar kontant 

å har vittne på att jag inte fått det !!

Å så säger hon att hon måste prata med sina chefer

för hon kan ju inte bara ge mig pengar

nej jag vet det sa jag

å så sa jag till henne att jag skulle ringa min bank å så skulle jag

skicka en reklamation på detta för mina pengar skulle jag ha !!

ja gör du det får jag som svar

å för den delen skratta hon ett antal gånger åt mig precis som 

att jag var helt dum i huvudet

Jag ringde min bank å dem tyckte det var väldigt konstigt att 

pengar hade dragits om nu köpet var avbrutet

men reklamation skulle dem skicka till mig å så skulle dem hjälpa mig 

dan efter ringer telefonen å det var hemtex

å hon säger till mig att hon pratat med cheferna

å dem hade sagt till henne att hur det än var så skulle jag få mina pengar 

även om jag fått dem i plånboken eller inte

HRM TACK för att ni vill ge tillbaka MINA pengar

MEN kommer jag handla på hemtex igen ?!

ALDRIG !!


lämna ett avtryck
Postat av: ANNA

Haha, jag förstår dig till fullo, det är verkligen hemskt!



Vageln är okej, för den syns inte så mycket, men jag hoppas verkligen inte att mitt munsår blir större! =P Haha.



Tack detsamma! Ha en fin kväll, kram:)

2009-03-17 @ 21:55:14
URL: http://tresmating.se
Postat av: Lisa

Oj!

Så kan det gå.

Förr i tiden hade man väl mottot "kunden har rätt"? Fast om du får pengar i handen, så skulle hon väl ändå haft ett kvitto där DU skrivit underatt du fått dem. Eller?

Jag tycker du gör rätt i att bojkotta Hemtex!

Kramar!

2009-03-19 @ 17:21:43
URL: http://litelisa.blogg.se/
Follow NaLLe

lämna ett avtryck här:

Namn:
lämna kvar mitt namn ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0