Min egna dikt !!

Tankar...


Tankarna flödar i varje sekund, i varje blund.
Tankar i mängder i stora längder.
Orkar jag ? Orkar jag inte för en stund ?
Tankar, tankar, tankar i mängder.

Stora tårar, små tårar rullar nerför kinden
Varför jag, varför du, varför vi ?
Jag är inte lika stark som jag kanske borde vara...
men allt känns som en stor fara.

Tänker, tänker å tänker en hel del.
Allt är bara mitt, bara mitt fel...
Är jag värd nått ? Eller är jag inte det ?
Känner mig ivägen för allt

Borde inte vara här eller borde jag det ?
Kan du få mig att känna mig värdefull, bara för en stund.
Kan du få mig att känna mig levande för en stund.
Bara för ett ögonblick att jag finns, att jag minns...

Dagarna kommer alltid att passera,
dagar till månader å månader till år
men tankarna kommer alltid att finnas i mitt huvud,
sorgen i mitt hjärta kommer alltid finnas där som ett sår.

Ingen vet hur jag mår, ingen vet hur du mår
visar inte utått men inått gör det så fruktansvärt ont.
så ont, så ont, så ont....
Att skriva hjälper en del
men jag behöver dig, hjälp mig med mina fel....

Tankar flödar som vattendragen i en bäck.
Tankar, tankar, tankar i mängder i stora längder.
Beröring, en utsträckt hand som tar min.
Du som säger till mig - du är fin...

lämna ett avtryck
Follow NaLLe

lämna ett avtryck här:

Namn:
lämna kvar mitt namn ?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0